Ett bra råd

Slappna av och tänk inte så mycket på det. Det är rådet som jag brukar få. Det är ett fint råd. Det är ett vackert råd. Det är ett råd som för mig översätts som sluta tänk på det jobbiga och du kommer inte att känna något. För när jag slappnar av känner jag inget. Förutom de paniskt akuta känslorna som tok-ångest, diarre-ilska och rötäggs-tomhet. Är det inte sjukt, så säg?


Ibland kommer ögonblick av andra känslor. Men de stannar aldrig kvar, och jag vet inte hur man håller fast vid dem. Känslor är så flyktiga, som såpbubblor en sommarnatt. Om jag ens nuddar dem så spricker de. Tittar jag bort ett ögonblick har de försvunnit i vinden.

Och varför skall jag bry mig om såpbubblor?

/Charlyene - som önskar sig riktiga såpbubblor

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: urban cat

nä... svårt att lösa en negativ spiral med en "inte-lösning" tror jag!

Tänk färdigt på det jobbiga & tänk nåt annat sen, kommer ofta automatiskt! För mej är ångest när jag kämpar emot: ska INTE tänka på det INTE tänka på det...

Skickar en såpbubbla!

2008-07-26 @ 00:33:27
URL: http://projektpariktigt.blogspot.com/
Postat av: Charlyene

Till Urban Cat:



Tack för såpbubblan! Och för rådet. Skall försöka ta det till mig även om jag tror att det är svårt att tänka färdigt på något jobbigt, för jobbiga saker har ofta ingen lösning.

2008-07-26 @ 13:06:40
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: I STILL BITE

Det är så idiotiskt råd. Problemet försvinner ju inte ändå. Man kanske rentav sitter med oidentifierbar ångest som man åtminstone vetat vad den berott på om man inte trängt bort det hela, plus att man väl ändå kommer vara instabil... haha, får lust att slå folk som säger så. Så klart bra att inte tänka för mycket på allt, men det är skillnad på den uppmaningen & att säga åt människor att inte tänka alls.

2008-07-28 @ 06:06:59
URL: http://istillbite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0