En ny dag har börjat

Jag vaknar & mitt vardagsrum kokar. Termomentern visar 34 grader i solen. Plötsligt drabbas jag av panik, där jag står i morgonrock: Tänk om detta är den sista sommardagen för året?!?! & jag kommer inte att njuta av den. För jag känner mig själv. Jag kommer att sitta inne, ha ångest & vara bitter. Men inget mer. Klarar inte av något mer.


Mest av allt vill jag gråta. Men ögonen är torra & min kropp klarar inte av fler konvulsioner. Mest av allt vill jag inte mer känna. Känslor må vad meningen med livet, men jag orkar inte med dem. Mest av allt vill jag bara försvinna. Bort i ingenting. Men instället går jag och gör kaffe.

En ny dag har börjat.

/Charlyene - som inatt drömde om katter och träd

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0