Drunkna

Igår var en jobbig dag. Meningslösheten skäljde över mig som vågor, och det kändes som om jag var nära att drunkna.

En gång, när jag va ca 8 år gammal, åkte jag med familjen till Bourdeaux på semester. Min mamma och jag gick en dag ner till stranden och skulle bada. Vi var dock inte riktigt beredda på strömmarna. Båda två drogs ner under vattnet, och det tog säkert tre sekunder innan jag tog mig upp till ytan igen, vilket är en evighet när man är 8 år och inte kan andas och paniken växer. Och när jag väl kom upp kunde jag inte se min mor.

Ungefär så känns det när livet suger. Som om jag nästan drunknar, och när jag väl kommer upp till ytan finns ingen där. Alla som har varit med om samma sak har sköljts ut i havet.

Naturligtvis kom min mor upp till ytan igen, och vi flämtade tillsammans och bestämde oss för att inte bada mer den dagen.

Kommentarer
Postat av: weronica

hoppas du får en bra dag. :)

2008-02-28 @ 10:41:15
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: Charlyene

Till Weronica:

Tack! Desamma!

2008-02-29 @ 11:17:16
URL: http://charlyene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0