Amning är en kvinnofälla

Igår hängde jag med Tildus och Noah igen. Amning är verkligen en kvinnofälla. Tildus får inte ett skit gjort för att Noah är så jäkla hungrig att han äter mest hela tiden. Och därmed blir det mer eller mindre omöjligt för någon annan att passa honom. Mamma och hennes bröst måste alltid finnas i närheten.

Igår försökte jag passa honom medan Tildus tvättade. Men hur lätt var det när han skrek efter mat? Han försökte göra sugmärken på min hals och min kind, för han letade så desperat efter tetrapacken (läs brösten). Visst han får tillägg, visst han får tillräckligt med mat. Det handlar inte om det. Det handlar om att kunna göra något annat än att amma de kommande sex månanderna. Vi får väl se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0