Massa piller, lite sömn och en morgonfika

60 mg Theralen, 10 mg Stesolid, 50 mg Nozinan och 10 mg Zolpidem svaldes igår. Somnade jag? Nej. Jag borde ha varit Törnrosa, men istället var jag klarvaken och hypomanisk till klockan fyra på morgonen (jag tog pillrena runt klockan sju), sedan kräktes jag, allting snurrade, kräktes igen och så lyckades jag somna runt halv sju.

Klockan åtta ringde alarmet, sade åt mig att det var dags att gå ur sängen. Det tog 45 minuter innan jag klarade av att sätta fötterna på mattan. Men jag var tvungen att gå upp. Jag skulle möta Tildus + barn i stan för en morgonfika, och jag ville inte (så som jag har gjort många gånger förr) ställa in. Så jag lyckades sminka mig, ta på mig kläder och gömma mig under hatten.

Men... Jag var inte direkt klar i huvudet, så samtalet över fikan gick lite skevt. Dessutom var barnet (10 månader gammalt) lite grinig. Fram tills han fick leka med min hatt, då var det roligt igen. Tänk va bra det är att bära hatt. :-)

/Charlyene - fortfarande snurrig

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: puffan78

Om man tar för mycket lugnande så kan det ha motsatt verkan, att man blir speedad istället. Fast det visste du säkert redan.. :P

2008-12-03 @ 16:58:36
URL: http://osynligt.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till puffan:



Jodå, visste det. Men jag har ännu inte hittat dosen där jag ens blir det minsta trött, så jag har experimenterat och höjt den i hopp om sömn. Men kanske lika bra att lägga ner. Fortsätter jag såhär kommer jag att överdosera en vacker dag. Vilket iofs inte är så illa om en tänker på det...

2008-12-03 @ 21:47:42
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: sussi

varför så himla många tabletter?

2008-12-26 @ 17:47:22
URL: http://zusiq.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Sussi:



Det frågar jag mig också. Jag kunde inte sova. Och klarade inte av att vara vaken. Typ...

2008-12-27 @ 10:30:45
URL: http://charlyene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0