Ångestord

Ord som ger mig ångest:

Försäkringskassan
Aktivitetsersättning
Återgå till arbetslivet


Det är ca två månader kvar tills det att jag har varit sjukskriven ett år. Två månader tills det att jag måste söka aktivitetsersättning eller återgå till arbete. Försäkringskassan har stramat åt reglerna för aktivitetsersättning, går hårdare åt de sjuka som redan är i en utsatt position. Detta är inte enbart den nuvarande regeringens fel, förändringarna kunde börja synas redan innan Reinfeldt & Co kom till makten.

Jag orkar inte ens tänka på det. Idag gick jag in på F-kassans hemsida för att få tag på en blankett att fylla i som gör att min sjukpenning sätts in på kontot istället för att utbetalas via avi. Jag har fyllt i blanketten förr och skickat in den, men inget händer. Jag tänkte göra ett försök till. Jag hittade blanketten, men bara att gå in på F-kassans hemsida gjorde mig yr och fick mitt hjärta att banka hårt i mitt bröst. Ångest, ångest, ångest. Bara att se eller höra orden ovan resulterar i panik. Jag klarade inte ens av att fylla i blanketten och printa ut den. Istället sparade jag den och tar tag i det en annan dag. Jag måste lugna ner mig först. Annars gör jag något dumt mot mig själv. Om jag fyller i blanketten, pushar genom ångesten, kommer jag att skada mig själv för att bli av med nämnda känsla. Och det är inte värt det.

Så kalla mig slö eller lat. Kalla mig patetisk om du vill. Men jag klarar inte av att fylla i blanketten just nu.

/Charlyene - skakig

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Zilch

Finns här. Eller inte. Men du vet vad jag menar.

Stor kram

2008-12-09 @ 22:16:30
URL: http://zilchisme.blogspot.com/
Postat av: Frida

hejsan.. har oxå aktivitetsersättning och det har jag fram till 2010 och har haft det sedan 05, jag förstår din ångest precis. bara att höra ordet försäkringskassan ger en ångest. håller tummarna för dig!

2008-12-10 @ 10:02:48
URL: http://eldfageln.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Zlich:



Tack! Kram!

2008-12-10 @ 11:22:49
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Frida:



Tack!



Men visst är det märkligt att ett statligt organ skall vara så ångestskapande? Med tanke på de borde vara till hjälp...

2008-12-10 @ 11:24:26
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0