Den stora frågan

Okej, så förra inlägget var lite (eller mycket) gnälligt.

Men det känns verkligen som om jag lever ett liv där ingenting fungerar. Allting har vridits om och det som förut tycktes självklart är nu komplicerat. Sömn, mat, städning, toalettbesök, att lämna lyan, betala räkningar... Allting måste vridas och vändas på, funderas över.

Om och om igen frågar jag mig själv: Ska livet verkligen vara såhär? Men jag får inget annat svar, än oavsett vad det borde vara är det så det är. Men ändock kan jag inte förlika med mig med den tanken.

Visst har jag mått dåligt i perioder. Jag har mått riktigt dåligt i perioder. Men jag har alltid lyckats att plocka upp mig själv igen. Skrapa upp det som finns kvar av mig från gatan och gå vidare. Och fastän det har funnits lite mindre kvar av mig själv för varje gång, fastän jag har kommit ur striden lite mer trasig, lite mer sårad, lite mer ärrad, så har det fungerat.

Frågan är: Kommer jag att lyckas även denna gång?

Men kanske det inte spelar någon roll. Kanske är det är såhär livet skall vara. Kanske har det helt enkelt fallit på mitt lott. Ett öde som bestämdes innan jag föddes.

Eller så är det mitt eget fel. Något jag har skapat och orsakat. Jag har kanske grävt min egen grop. (Synd bara att det inte är ett rabbit hole, för det hade varit så mycket lustigare.)

Frågan jag egentligen ställer mig är: Finns det något jag själv kan göra för att må bättre?

/Charlyene - undrande

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

Har (tyvärr) inte många tröstande ord att komma med. Men jag känner så väl igen dina tankegångar. Kanske är det så här livet ska vara? Men...NÄ! Det måste, helt enkelt bara MÅSTE vända för både dig och mig någon gång!



Stor varm stöd-kram!

2008-08-13 @ 20:08:19
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till chaos:



Jag hoppas verkligen att det vänder. Men frågan är NÄR??? Hur länge skall man behöva leva såhär? Och så kommer den stora frågan: VARFÖR? Den frågan tycks man aldrig få ett svar på.

2008-08-13 @ 22:06:54
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0