Hoppfullhet i förändring

Jag älskar årstidernas övergångar.
Varje årstid i sig har sin charm.
Våren då allt är nytt och fräscht och man får ett löfte om värme, sommaren med sina underbara heta dagar, åskväder och otroliga skyfall, hösten med blåst och löv som skiftar färg, vintern med snö och kyla.

Men övergångarna är fantastiska. När jag märker förändringarna blir jag gladare. Det är som om jag inte kan stanna på en plats, i en tid, jag måste alltid vara i förändringarnas mystiska plats mitt emellan två existenster.

Som nu; kvällarna blir att mörkare, ljuset från solen allt svagare. Och jag vet att snart krävs det mer än bara min ständiga följeslagare den svarta hood-tröjan för att hålla mig varm. Jag gillar hösten, jag gillar kylan. Men framförallt tycker jag om löftet om det som komma skall. För löftet är alltid mer hoppfullt än det faktiskt skeendet.

/Charlyene - i förändring

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: psykos

hej vet inte ens va en komorbiditet-relaterade upplevelse är? jag tänkte inte köra bokstavsdiagnoser för att det hela tiden ändras vad som anses vara en bokstavsdiagnos och inte, det verkar så oerhört finkänsligt ämne. det är kanske bara 2 av våra 50 bloggare som har bokstavsdiagnoser. kanske i ett senare skede.. nu tar jag först de vanligaste psykiska diagnoserna.

Många med bokstavsdiagnoser tycker inte heller att de går under psykiska sjukdomar, utan är en egen gengre. Dessutom finns många stödgrupper och sidor för bokstavsdiagnoserna redan och det diskuteras mkt om det. Resurser läggs också ner mkt på boktavsdiagnoser i förhållande till psykiska sjd.



kram P

2008-08-25 @ 12:46:13
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: mana monroe

jag håller verkligen med dig, det är underbart när årstiderna skiftar =) och hösten är min absoluta favorit av alla årstider. leka bland alla nedfallna löv och ta kyliga´, avkopplande kvällspromander =) jag blir alltid sugen på att läsa sylvia plaths dagböcker under hösten, haha. har fan ingen aning om varför :P lyckas heller aldrig komma mer än ett trettiotal sidor innan jag ger upp, men jag antar att jag kommer försöka ta mig igenom dem i höst igen ;P

2008-08-25 @ 14:53:45
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till mana monroe:



Jag har nog ingen favortiårstid, jag tycker att de alla har sin charm. Men början av hösten är underbar, när löven gör gångbanorna hala och jackorna åker fram. Jag hoppas att det blir många bra promenader för dig i höst!

2008-08-25 @ 14:58:44
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0