Min hjärna går åt höger och jag stannar kvar

Väntar på posten
Väntar på posten
Väntar på posten


När jag ringde F-kassans kundservice förra måndagen sade de att det tar ca 1-2 veckor innan mitt beslut kommer. Så igår kväll lyckades jag övertyga mig själv om att imorgon (dvs idag) kommer brevet att dimpa ner i min brevlåda och livet kommer att kännas lite lättare. Så nu sitter jag här och väntar på att posten skall komma. Det är allt jag klarar av att göra. Problemet är att posten här är världens mest oregelbundna, och dessutom får jag inte post varje dag. Så hur skall jag veta om det kommer något eller inte, och isåfall när?

Jag och min hjärna är inte direkt bästa vänner. Den springer som en 100-meterslöpare åt ett håll och jag står kvar i dyn. Oftast med en finger i munnen eftersom jag instinktivt biter ner naglarna till obefintlighet.

Det är oerhörda mängder pengar jag är skyldig företag. Två hyror, en inbetalning till CSN, mobil, Internet, idiotiska TV-avgiften som jag tvingas betala för att jag öppnade dörren vid fel tillfälle, påminnelseavgifter, hemtelefon - listan blir bara längre och längre. Plus att jag är skyldig E 2000 kr som hon var vänlig nog att låna mig för 100 år sedan.

Egentligen borde jag hitta något att distrahera mig med. Något som får mig att sluta springa mellan brevinkastet och fönstret i datarummet där jag sätter mig och kikar ut för att se om den lilla fula, gula Posten-moppen. Men det enda som händer idag är att Frugan skall tatuera in en utter hos en gäst-tatuerare hos Bloodwork Tatto. Och jag vill inte gå dit. För då kommer jag att träffa Mannen, och han är underlig just nu. Men det är en annan historia. Så jag springer mellan brevinkastet och fönstret och hoppas att det iallfall ger mig lite motion.

/Charlyene - inte så jävla sugen på maraton

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

Har man inte ångest innan räkningarna börjar dimpa ner i brevlådan, så får man det garanterat då! :( Det är samma problem här, varje månad. Ångest, ångest, ångest och ännu mer ångest över alla pengar som ska ut, pengar som inte finns, eller i alla fall inte i så stor utsträckning som det skulle behövas.

2008-08-05 @ 09:21:42
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Varför ska det behöva vara så? Nu brukar jag iofs vara ganska duktig på att betala mina räkningar, har aldrig varit sen eller missat något förrän nu när F-kassan är seeeeegast i världen. Men det ger mig ändå lite ångest varje månad. :-(

2008-08-05 @ 10:21:07
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0