Inte den bästa början på dagen

Jag drömmer om Jack Bauer, handfängsel och att jag är 14 år gammal. Ensam och fängslad. Jag vet inte varför, jag minns inte vad jag har gjort. Anklagelserna rör något om att jag är en iconoclast* (finns ordet på svenska?), men mer än så vet jag inte. Jag sitter på marken, det är blött. Lagerlokalen vi befinner oss i är blöt, kall och mörk.

Sedan vaknar jag. Och vill verkligen inte ta mig ur sängen. Men Frugan och jag skall till Rusta. hon behöver tallrikar och jag behöver ta mig utanför dörren. Så jag lyckas tillslut. Efterbäng på Theralen och trött efter konstiga drömmar sitter jag nu och dricker mitt morgonkaffe. Och kan inte riktigt skaka av mig känslan som natten åstadkom: Att allt jag egentligen vill ha är en varm kram.

/Charlyene - gillar egentligen inte 24

*någon som attackerar normer, värderingar och uppfattningar som delas av de flesta i samhället

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0