Främmande gäst i mitt rum

De dagar jag inte har tider att passa ringer väckarklockan vid nio. De senaste dagarna har jag bara sovit tvärs genom dess larm, och vaknat när min kropp tycker att det passar.

Men idag vaknade jag när klockan ringde, vaknade till tillräckligt för att höra något flaxa desperat i mitt sovrum. Efter ens stunds förvirring från min sida (jag tror först att det är en hallucination), inser jag att det är en talgoxe som har flugit in genom springan i mitt öppna fönster och sedan fastnat mellan fönsterrutan och gardinerna.

Jag lyckas, utan större problem, släppa ut den. Och eftersom jag nu ändå är vaken är det väl lika bra att påbörja min dag. Som består av ingenting och ångest.

/Charlyene - fast i ett otrevligt spår

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej..

känns nästan som a sign.. hoppas dagarna flyter ovanför iallafall..

Nu har vi gjort om designen på sidan, gå in å kolla :)

Jag tänkte gå igenom lite diagnoser åså.. så om du har någon diagnos får du gärna skriva dina upplevelser av symtomen på [email protected]

Kramar!

2008-08-16 @ 14:50:20
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Diamanten

Jag vet det är fett iriterande

dom tror att man är emo för man skär sig.

eller att man vill ha uppmärksamhet..

2008-08-16 @ 15:42:44
URL: http://www.bortomverkligheten.blogspot.com/
Postat av: Charlyene

Till Diamanten:



Eller både och. Emo OCH uppmärksamhetssökande. Det verkar inte finnas utrymme för någon annan tolkning...

2008-08-16 @ 16:50:30
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0