F-kassan följer inte egna riktlinjer!

Med hjälp av 15 mg Theralen lyckades jag tillslut, darrande och hopkrupen i soffan, ringa till inkasso. De var förstående och fina, och jag skulle ringa i nästa vecka. Och de skall INTE skicka mig till Kronofogden, inte än iallafall. Så det var väl skönt. Men sedan bestämde jag mig för att ringa Försäkringskassan igen.

Det som var bra med det samtalet var att jag fick reda på exakt datum när min begäran om sjukpenning kom in (den 19:e juni). Annars var allt skit. Det har gått 7,5 veckor sedan jag skickade in min begäran. Deras hanläggningstid är 4-6 veckor. Inte nog med det: min handläggare är just nu tjänsteledig!!! Så jag sitter i skiten.

Jag sade till inkasso att jag skulle få ett beslut denna veckan, något som jag då stenhårt trodde på. Men nu vet jag inte. Min handläggare skall ringa mig på onsdag. Kanske får jag veta mer då. Tills dess kan jag bara vänta, vänta, vänta... Och känna hur paniken stiger.

/Charlyene- känner hur aversionen mot F-kassan stiger för varje minut

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0