Drömmar om tåg

Jag drömde om tåg inatt. Som vanligt splittrades drömmen när jag vaknade och jag minns endast fragment.

Men det var något om tåg. Att jag och min pappa skulle åka tåg. Men först var man tvungen att ta ett tåg, för att sedan byta till ett som gick en km längre ner. Under jorden. Så jag visade fram mitt studentleg och betalade mina fem cents, som man tydligen var tvungna att betala. Och min pappa propsade på att jag skulle betala för honom också, så att han fick studentrabatten. Jag försökte protestera, och säga att det inte går till så, men det struntade han i. Och sedan försvann han.

Istället kom en man som också hade studentleg och betalade sina fem cents. Och under jorden fanns ett landskap som var en kombination av Alice in Wonderland och videon till Red Hot Chillipeppers Californication. Mycket grått och rött med övergivna hus. Jag vet inte vart jag skulle, eller vad jag gjorde där, men när jag kom fram till platsen som jag trodde att jag skulle till var det övergivet. Ingen människa i sikte. Sedan vaknade jag.

Jag tror att jag behöver en drömtolkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0