På språng mot döda vita män

Väckarklockan ringde 6 imorse. Vad gör jag? Stänger av den och somnar om. Men jag vaknade precis i tid för att rusa ur sängen, röka morgonciggen (vilket jag alltid gör hur bråttom jag än har, för tro mig - ni vill inte se mig om jag inte får röka), klä på mig och springa till spårvagnen.

Vad var så viktigt en söndagmorgon? Träningen, såklart... Haha, det trodde ni inte om mig, eller hur? Men faktum är att jag har börjat simma igen. Det känns helt underbart, även om min kondition lämnar mycket att önska.

Simmade några längder, slängde mig i bastun (vårversionen), duschade och åkte in till stan. Tog en latte, träffade ett av Tildus gamla strul som förmodligen var en av de tråkigaste människor som jag någonsin har träffat. Allt han snackade om var: träning, droger, våld och idiotiska polare. Fun, wasn't it???

Drog runt lite på stan med Tildus och Anna och Jens. Tildus anmärkte att Jens var förmodligen den av alla män hon känner som skulle passa bäst för mig. Jag får helt enkelt byta kön (eftersom han är bög, fattaru trögt eller?). Nejdå, jag är inte intresserad av Jens. Men han är rolig att hänga med stundtals.

Åkte hem, käkade och läste lite om nästa döda vita man i den kanon som vi nu kämpar oss igenom under kursnamnet "Klassisk sociologisk teori". Det handlar alltså om Marx, Weber (han som jag strular med just nu) och Durkheim. Måste dock säga att trots att Weber drog en hel del åt det liberala hållet och därmed inte riktigt är min cup of tea så har han intressanta tankegångar, speciellt det kanske mest kända verket om kapitalismens uppkomst ur protestantismens etik.

Vad göra nu? Läsa lite nöjesläsning kanske???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0