Kaosdag

Vaknade igår av att Tildus ringer och säger åt mig att möta henne i stan. Vi fikar, hon går sedan och möter the man known as "Barnets Far", jag  och jag shoppar upp mina sista pengar (mer eller mindre). Visserligen var det rea, visserligen var det ting som jag har spanat på under en längre tid... ...men det var ändå onödigt. Jaha...

Åker hem, lyckas få i mig två koppar kaffe och börjar plugga det som pluggas skall. Tildus ringer (igen) och jag åker åter in till stan för att möta henne. Tanken är att vi skall hem till damen och kolla på film. Det blir inte så...

Jag kan inte ge exakta detaljer, men jävligt mycket otrevliga människor var på flera platser i stan. Och de kom från flera olika grupperingar, vilket inte alls är bra. Så det blev misshandel och bråk och en oerhörd osäkerhet. Så vi spanade lite (såg dock inte mycket), åkte till Gamlestaden där vi såg lite mer, och x antal timmar senare, när det hade börjat regna och allt var kallt, och vi var hungriga... Då åkte vi hem, åt sojakorv och potatismos, och jag somnade nästan i Tildus säng.

Resten av människorna i lägenheten (förutom en, som är för ung) drog ut på krogen, jag och Tildus drog oss kvar... Jag tror inte att jag har förstått hur ledsen Tildus är över allt som har hänt... Inte förrän nu. Tillslut lyckades vi ändå ta oss in till stan, där jag lämnade Tildus i goda händer medan jag själv åkte hem. Utmattad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0