Headlines

Varje morgon (hrm... kanske snarare förmiddag) när jag äter min frukost (havregrynsgröt med soyamjölk) läser jag den lokala tidningen Göteborgs-Posten. Och jag börjar se ett mönster... De positiva nyheterna är i minoritet.

De första 10 rubriker som jag läser idag är (med mina kommentarer inom parentes):

  1. 15-årig pojke sköts ihjäl på gård (en annan pojke skadades allvarligt)
  2. Marion Jones slutar idrotta (pga att hon ljugit om dopning)
  3. Föräldrar häktade för babymisshandel (skakat ett litet barn så att det fick hjärnskador)
  4. Pojke brutalt misshandlad på fest (sex ungdomar är misstänkta)
  5. Hassans namn är öronmärkt i USA (fick inte skicka pengar, då hans namn är "listat")
  6. Tre av fyra kan gå back på försäkring (tre av fyra förlorar alltså på att ha en pensionsförsäkring)
  7. Lämnar prestigen hemma (om IFK och deras träning, typ)
  8. Nytt system ska minska skador (om slumpvis kontroll av patientjournaler för att minska patientskador)
  9. Kulturnatt med volym (om kulturnatta i Götet)
  10. Anastasia fick lämna Idol (jävla Idol-tävling, borde inte räknas som nyhet)
Tar man bort sport och nöje (vilket inte räknas som "riktiga" nyheter av mig), vad har man kvar? Död, misshandel gånger två, islamofobi, taskig ekonomi och en säkrare system för att hindra patientskador. En bra (om man nu kan kalla det bra att andra skall snoka i journaler), och fem dåliga.

Inte undra på att världen går åt helvete om alla tror att den gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0