Samma fråga som alltid återkommer

Har spenderat dagen med att göra så lite som möjligt: städa, handla och så naturligtvis pyssla lite med uppsatsen. Jag kan helt enkelt inte släppa det - för mig finns ingen fritid, inga helger, inga lediga timmar på kvällen. Det är ett stressmoment, men ett som jag faktiskt kan leva med. För det innebär att jag i mångt och mycket kan välja mina egna tider. Och jag som är som mest aktiv om kvällarna - ja, jag har det med andra ord ganska bra.

Sätta mig in mer i kritisk diskursanalysmetodik idag. Det är ganska intressant, speciellt med tanke på hur denna metod poängterar diskursen, och därmed språket, som ett uttryck för strukturer, men även som en påverkan och skapande av strukturer. Dialektiken och relationen dessa två objekt emellan är för mig det mest intressanta man kan studera idag - som den gamla dualismen struktur/individ.

Men man kan ju inte påstå att Sverige är ett land som välkomnar alla som individer. Och vi gör det inte alls lätt för invandrare. Läs här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0