Overklighet

Sertralinet ger mig overklighetskänslor.Jag tittar ner på min kropp och inser inte riktigt att den är min - förrän efter ett par sekunder. Det är en mycket märklig känsla...

Visst blir man informerad om biverkningar när man börjar med en ny medicin, iaf när det gäller antidepressiva. Men de brukar bara ta upp de vanligaste biverkningarna (magproblem, huvudvärk, ökad ångest), och nämner inte ett ord om vad som faktiskt kanske kan ske om man har otur...

Inte heller nämndes ett ord om vad som händer om det, när utvärderingen görs efter sex veckor, inte har hjälpt eller biverkningarna är så svåra att de knappt går att leva med. Skall man då bara sluta tvärt, byta medicin eller vad finns för alternativ?

Detta är kanske saker som man borde ha tagit upp innan man började knapra pillren, men jag tänkte inte på det. Jag var bara så lättad över att äntligen ha hittat någon som tog mig på allvar att jag tackade och tog emot... Dum som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0