Liseberg, dröm och okänd tjej

Träffade den nya M igår (dvs ännu en flicka vars namn börjar på M, och som nu får överta hedersbokstaven). M och jag har känt varandra ganska länge nu, typ 9 år! (Eller möjligtvis åtta, det är inte blurry runt de där åren för mig.) Vi träffas inte ofta, vi pratar sällan på telefon, men om något skulle hända med mig är M en sådan person som jag skulle kunna ringa till. Och det känns skönt. M är dessutom inte varken hysterisk eller deprimerad och det känns JÄTTESKÖNT!!! (Tillskillnad från de flesta andra tjejer av idag som jag träffar.)
    M var på Liseberg med den fritidsgård som hon jobbar på, så vi såg på när barnen (ålder mellan 13 och 15) sprang runt, blev blöta i regnet och hade allmänt kul. Jag och M rökte, drack kaffe och snackade en jävla massa. Jag måste definitivt åka uppåt i landet för att träffa henne i sommar.

Det tog mig dock nästan 1,5 timmar att komma hem (mot vanliga ca 45 min), för det verkade som att alla vagnar i hela staden hade slutar att fungera (spårvagnar alltså, den hästdragna typen är inte alls lika vanlig, även om det säkert hade gått fortare om jag hade haft en sådan inatt).
    Jag kommer tillslut hem, äter kvällsmat och går till sängs. Alldeles när jag är påväg att somna skickar Frugan mess om att vi kommer att ha gästbesök på soffan, någon tjej som har bråkat med sin pojkvän eller något i den stilen. Fine säger jag och somnar nästan, men rycker till när Frugan och denna tjej kommer hem. Vi har en väldigt lyhörd lägenhet och soffan denna tjej skall sova på står alldeles utanför mitt sovrum.

Jag somnar tillsist, och vaknar sent efter en weird dröm om att jag inte kunde ta av mig byxorna för hela mina ben var fulla av stubb av stilen könshår. Varför jag skulle ta av mig byxorna är något oklart, men tydligen var jag en sexsymbol.

Nu sitter jag här vid datorn, borde skriva på uppsatsen men har tappat alls lust. Och jag bara önskar att den ökända tjejen kunde vakna snart så att jag kan få vara själv med min gitarr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0