Jag i ett nötskal

Min sociala fobi har blivit värre på sistone. Jag misstänker att det är för att jag har isolerat mig lite sådär. Du vet... Inte gått ut med vännerna och supit, inte suttit och fikat dagarna igenom, utan mest varit med mig själv.

Det handlar lite om årstiden faktiskt. Jag är ett stort fan av våren, även när det är regnigt och kallt, för jag vet att då är värmen påväg. Men samtidigt känner jag mig alltid väldigt osäker runt denna tid på året. Tycker inte om min kropp, tycker inte om mig själv, oroar mig för framtiden, sommaren, hösten, skolan, jobb osv.

Och jag är inte typen som går hemifrån för att försöka må bättre, istället dyker jag ner i underlig litteratur eller begraver mig i projekt som jag vet att jag kommer att överge så snart jag mår bättre.

Men social fobi, för att återknyta till ämnet, är inte en speciellt bra sak att ha. Ibland tar det nästan absurda uttryck. Som tex igår, när jag ÄNTLIGEN plockade upp min gitarr från förrådet och insåg att den behöver nya strängar. Och går jag då till en musikaffär? Nej. Jag letar upp en på nätet som kan skicka skiten till mig för massa fraktpengar.

That's me in a nutshell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0