Det krävs en förklaring

Jag kan inte riktigt stressa av. Det är meningen att vi skall lämna in vår uppsats på onsdag, och vi har skrivit allt som skall skrivas, det skall nu bara ordnas om, omformuleras och kortas ner.
    Och det är inget problem. Eller rättare sagt, det hade inte varit något problem...om jag hade varit själv.

Frida är inte alls dålig att samarbeta med, men....helt ärligt:

◊ Jag skriver bättre än henne (jag vet hur man skriver på ett sådant där akademiskt sätt, även om jag försöker undvika det till vardags och då istället skriver som en kråka).
◊ Jag skriver snabbare än vad hon gör, både rent fingermässigt och tankemässigt. Hon tar 5 minuter på sig att formulera en mening...
◊ Jag vet vad som krävs i en uppsats, hon har ingen aning. Detta leder ofta till problem, eftersom hon ofta vill skriva sina åsikter, trots att hon inte har något som helst stöd för dem.

Så okej, jag är kanske ett elitistiskt jävla kukhuvud, med en alldeles för stor dos av egocentrism i vissas ögon. Men faktum är att jag inte tänker vara så där jävla svensk och inte erkänna att jag är bättre än vissa andra på vissa saker. Jag tror inte på jantelagen, jag vägrar!

Frågan är bara hur jag skall förklara för Frida... Jag är ju väldigt duktig på att kasta saker i ansiktet på folk, och det är inte alltid en bra egenskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0