Väderprat

Hur kommer det sig att solen alltid skiner när man skall vara instängd en hel dag? Jag skall spendera dagen med mina underbara (sagt med stor ironi) seminariepolare på Världskulturmuséet och det känns inte direkt spännande en dag som denna. Inte ett moln på himlen, träden har börjat blomma även om det var snöstorm igår.

Jag förstår mig inte på vädret, men det gör jag å andra sidan aldrig. När jag blir stor skall jag flytta någonstans där det är soligt nästan jämt.

I förrgår var det först jättefint väder, sedan kom en hagelstorm med åska (i mars!!!). Igår kom en snöstorm som gjorde att det kom flera centimeter på ett par timmar. Hur skall man kunna klä sig efter det här??

I övrigt så räknas vädret som det vanligaste konversationsämnet världen över. Så originell är jag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0