Rutiner

Alla har vi våra rutiner. Saker som vi började med en gång för längesedan och som vi inte minns varför vi gör. Vi gör dem utan att tänka på det, ungefär som att borsta tänderna eller låsa ytterdörren när vi går hemifrån.

Men de gånger som något kommer ivägen och vi inte får utföra våra rutiner, då ställs allt på sin spets och vi börjar fundera över vad det är vi saknar.

Jag har en rutin som är ganska ny, och därför inte så djupt inrotad i mig än. Men jag saknar den om jag inte får utföra den på morgonen. Det är nämligen så att varje morgon, innan jag går ut och röker på balkongen, så vänder jag på min avokadoplanta som började sticka upp för ca en månad sedan. Jag vänder den för att den inte skall växa snabbt, och tänker att jag gillar den.

Imorse ringde telefonen just när jag skulle utföra detta lilla moment, och när jag sedan kom in efter en stunds telefonpratande och rökande på balkongen kändes något fel. Jag hade inte vänt på plantan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0