Om vatten

Jag måste lära mig att dricka vatten är den slutsats som jag har kommit fram till idag. Alltså vanligt kranvatten, för mineralvatten kan jag klunka i mig i stora mängder. Men vanligt vatten tar emot. Jag vet inte riktigt varför. Kanske är det för att vattnet i detta usla 50-tals hus inte blir riktigt kallt. Men det går ju att lösa med isbitar eller att ställa in en kanna i kylen.

Men jag har så svårt för det. Att minnas det, att dricka upp ett helt glas. Det är jättemärkligt. Jag har ju massor av ticks, de flesta av dem har jag lärt mig att leva med och de märks inte så mycket för andra så inte många tittar snett på mig. Men en sak som faktiskt stör mig är att jag har svårt att avsluta vissa saker... Tex: om jag står med rinnande kran och häller upp ett glas vatten så MÅSTE jag dricka bara 3/4-delar av vattnet i glaset, hälla ut resten och sedan fylla på igen för att sedan endast dricka 3/4-delar igen. Jag vet inte riktigt varför, men dricker jag hela glaset mår jag illa. Det är som när jag äter hamburgare - jag måste lämna en liten bit, annars mår jag illa.

(Är det för att jag är ätstörd som jag beter mig på detta vis?)

Men oavsett om jag dricker 3/4-delar av ett glas eller inte så måste jag dricka mer vatten. Jag är konstant uttorkad, vill inte dricka cola, orkar inte dricka mineralvatten hela tiden för det är jobbigt att släpa hem. Och så försvinner kolsyran väldigt snabbt när flaskan ligger i kylen, tycker jag. och jag avskyr avslagna drycker.

Jag dricker annars ganska mycket när det gäller tex te, men te är urindrivande och därmed inte så jävla bra att dricka flera liter av om dagen. Water is the only solution. Varför skall det vara så jävla svårt att göra en så enkel grej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0