Ny studieteknik

Jag skall prova en ny studieteknik. Förut har jag alltid bara läst böckerna, strukit under och gjort kommentarer i marginalen. Nu skall jag faktiskt föra anteckningar... Det tar en jävla massa tid, men kanske jag kommer att minnas bättre vad det är som jag faktiskt har läst. Och detta är en intressant kurs, som jag gärna vill minnas mer av.... Jag har också lovat mig själv att jag skall gå på föreläsningarna, inte skita i de som börjar kvart över åtta på morgonen bara för att jag är lat. Jag anser att det kan vara bra att sparka sig själv i baken då och då. Och inse att jag faktiskt pluggar för min egen skull, inte för andras.

Men en förutsättning för att detta skall lyckas är att jag lyckas sova. Och det är inte det enklaste. Somnade halv två i natt, och vaknade vid 10. Vaknade inte ens när klockan ringde vid åtta. Vad skall jag göra åt detta? Vet inte. Mina lugnande är snart slut, och jag kan ju uppenbarligen inte få nya eftersom vårdcentralen är arslen. Så det är bara att kämpa sig igenom det. Och hoppas att det blir bättre till våren, när solen kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0