Morning

06:47 en torsdagsmorgon. Jag sitter med kaffet, men som jag en gång läste på en kaffemugg: "No coffee in the world can make me a morningperson". Men, men...

Det är tentainlämningsdags. För en gångs skull är jag faktiskt lite nervös - vi har precis läst ett metodavsnitt som jag i ärlighetens namn inte har förstått så mycket av poängen med. Och missar man poängen finns risk för att man missar annat. Och dessutom - klarar jag inte denna tenta får jag inte fortsätta på B-kursen, fast hur de skall hinna rätta tills på fredag (när nya kursen börjar) är för mig ett mysterium.

Igår köpte jag kurslitteratur för hela slanten, nästan bokstavligt talat. 1800 kr kostade litteraturen som räcker hela terminen. Utslaget på 4 månader (feb-maj) är det 450 kr i månaden - en stor summa för en student. (Nej, jag behövde inte miniräknare för att komma fram till det). Men då är det 9 böcker som jag har köpt, ca 200 kr per bok är inte jättemycket, men inte jättebilligt heller. Men vad skall man göra? Det är hopplöst att försöka låna på biblioteket, det är om de skulle ha massor av en enda bok som det möjligtvis går. Dessutom är det 2 veckors lån på kurslitteratur... Sugigt!

En vän till mig fyllde år igår. Tyvärr var hon inte i stan, då hon har varit elak nog att ta sitt pick och pack och flytta till en "medelstor stad i Sverige" som det brukar heta. Men det känns lite weird... Inte att hon fyller år som så, utan att hon är den första i den lilla vänkrets som jag har kvar sedan grundskolan som fyller 25. 25 år gamla blir vi iår, och det känns fortfarande som om jag är 16. Är det bra, eller bara ett tecken på att jag trampar vatten??? Men grattis till henne, jag hoppas att hon hade en bra födelsedag. Själv längtar ajg till den dag jag fyller 30 - fast det är ju återigen bara att lura in sig själv i falska förhoppningar.

Annars skall jag göra så lite som möjligt idag. Risken finns för att jag drar till Kelly's, tar några pils med M, den klängiga mannen Jesper (han klänger på M, inte på mig) samt mannen som dyrkar marken jag går på - Harry. Men isåfall blir det inte långvarigt.

Så godmorgon på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0