Misc

Det är litteraturfest i Umeå nästa helg. Jag var sugen på att åka ända tills jag såg programmet... Uppstyltat och tråkigt. Just nu längtar jag bara efter bokrean... Det finns nog ingen tid på året som jag njuter av så mycket som just bokrean.

Träffade M's pojke i helgen. Han är från Marstrand. Det var en lite märklig upplevelse att veta att han gick samma skola som mig på högstadiet, fast två år under. Han kände igen namnet på några i min parallellklass... Jag önskar att jag kunde radera de åren ur mitt sinne, men jag kan inte, så det är väl bara att bita ihop och inse att jag har förändrats sedan dess. Som tur är...

Ikväll skall jag på poetryslam. Jag hoppas att det är bättre diktare än sist, då var de riktigt usla. Jag har svårt att förstå människor som skriver om kukar och fittor. Det känns som om de bara är skriver för "titta på mig, titta på mig". Inget egentligt budskap. Men vi får se...

Jag har insett att jag inte bör ha för många projekt på en och samma gång. Det får mig att bli splittrad. Jag har nog en ganska ensidig hjärna, jag kan inte koncentrera mig på flera saker samtidigt. Då slutar det bara med att jag gör ingenting alls.

Å andra sidan var jag bakfull igår. Riktigt ordentligt också. Vet inte riktigt varför, för det har aldrig hänt tidigare. Men igår slog det till. Och därmed fick jag nästan ingenting gjort. Kanske därför som mina projekt fallerar... Jag dricker för mycket, det är bara att erkänna.

Men iallafall. Projekt nummer ett borde vara att läsa den kurslitteratur som jag skall ha läst denna vecka. Fast det känns inte som att det kommer att hända. Projekt nummer två är att läsa ut en bok om utdöda språk. Projekt nummer tre är att handla mat (det är tomt i kylen). Detta är vad jag borde göra idag? Så vad skall jag göra? Jag tror att jag tar mig ett bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0