Hår och böcker

Natt tre utan lugnande. Det känns bra. Känns skönt att veta att man inte är "dependent" av något sådant. Svenskans beroende är så tvetydigt. Jag föredrar dependent... Så nu vet ni det.

Vaknade relativt tidigt (åtta, cirka) och har nu ätit frukost, duschat och försökt att få iordning mitt hår. Det är en kamp varje morgon. Mitt hår är helt enkelt lockigt och när man har det ganska kort blir det bara som stora bulor på ena sidan av huvudet.

Jag har bara haft långt hår under en period i mitt liv och den var ganska kort. Jag funderar på att låta det växa igen. Åtminstone så att jag kan sätta upp det i typ hästsvans. Men vi får se. Ombytlig och nyckfull som jag är, är det svårt att säga vad jag kommer att göra.

Planen för idag är iaf att åka till biblioteket, lämna tillbaka böcker och sedan gå på stan för att se om det finns några trevliga böcker att köpa.

Sedan åka hem och skriva massa recensioner av böcker som jag har läst för längesedan och inte orkar läsa om.

Mitt liv består av böcker, böcker, böcker...

Men det är en helt okej dag (än så länge). Frugan är sjuk och därmed jättegnällig så jag skall försöka undvika henne så mycket som möjligt idag. Det märks verkligen att hon är ett bortskämt ensambarn.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du kommer ALDRIG orka vänta på att håret växer ut! :)

2007-01-07 @ 11:33:11
Postat av: Fiskarflickan

Att försöka skaffa långt hår när man brukar ha kort är svåååårt! Men jag kan få upp mitt i en jätteliten tofs nu! :D

2007-01-08 @ 17:23:04
URL: http://fiskarflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0