En dag med storm

Stormen Per har bedarrat. Nu är det återigen lungt ute och jag kan gå ut och röka på balkongen utan rädsla för att ramla ner eller bli utelåst. Hela huset gungade i förmiddags...

Jag må vara lite galen, men jag gillar oväder. Snö och regn, rusk och vind, sol och hetta. Jag tror att det beror på att jag helt enkelt är en sådan person som vill ha lite motstånd i livet. Jag kan inte bara åka räls till frälsning, jag måste kämpa mig genom buskar och snår, lianer och pilar. Inte alltför jobbigt, bara lite lagom sådär.
Blir livet för enkelt lägger jag helt enkelt ner och vet att allting fixar sig ändå. Trots detta är jag väldigt bra på att klaga när saker och ting går emot mig. Yes, amibivalence is my middle name. That and danger... *s*

So... Yes! Jag har snart läst ut Uddenbergs "Idéer om livet", jag har värmt min vetevärmare 100 gånger idag känns det som (men nu är jag äntligen varm) så det borde snart vara dags att gå och lägga sig. Sova sött, vakna tidigt (vilket planen alltid är, trots att det aldrig inträffar) och skriva tenta. Jag hatar tenta. Jag har svårt att koncentrera mig på att skriva obligatoriskt skitsnack. Men, det måste göras. Så bit ihop, Charly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0