Helt okej dag

Har just kommit hem från en dag som började dåligt, men som tillslut artade sig och blev riktigt bra. Det dåliga var att jag vaknade alltför sent för att jag skall vara lycklig, men jag kom iaf iväg till skolan i tid. Fattade inte mycket av föreläsningen, mycket pga att Anthony Giddens inte är världens enklaste sociolog att förstå sig på. Bestämde tid för möte inför seminariet på måndag, skall träffas imorgon klockan 10. Helt okej. Skall dock möta M innan för hon har tid hos läkaren och ville inte gå själv. Helt förståeligt.

Gick på stan en sväng efter plugget, köpte fyra nya böcker, så nu behöver jag inte ha "jag har ingenting att läsa"-ångest. Det kändes nice, trots att det (plus en ny anteckningsbok) kostade mig över 600 spänn. Jaja, man lever bara två gånger (eller hur var det nu?).

Åkte hem till M och köpte pizza för att fira att hon har jobbintervju på måndag. Jag håller alla 4 tummarna åt henne!

Så... Vad skall man nu göra? Ta ett piller och riskera att försova mig imorgon? Lägga mig och sedan inte kunna sova? Eller... stanna upp hela natten, läsa, kolla på film och stryka kläder? Endast tiden får utvisa vad det blir...

Dagens gubbel är: Vatten består av väte och syre, right? Båda dessa komponenter är mycket lättantändliga var för sig. Hur kommer det sig att vatten inte brinner? Är det för att väte endast är lättantändligt i gasform????

/Charly - som önskar att hon vore lite mer lags åt det naturvetenskapliga hållet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0