Godmorgon!

Aaaahh... Lukten av snö på morgonen.
    En kopp nyponte bredvid mig och jag är redo att svänga mig ut i världen. Inte för att det blir så mycket fysiskt svängande idag. På sin höjd ner på Hemköp för att hitta krossade tomater. Annars är det tentan som gäller idag. Fick frågorna igår, skall lämna in den på tisdag morgon. Det känns inte det minsta nervöst (inte än iaf), utan mest roligt. Sitta och pilla med papper och anteckningar, böcker och gamla minnen. Rota omkring i hjärnan för att försöka tvinga den att ge mig ett vettigt svar.
    Jag skall försöka vara organiserad denna gång. Inte skjuta upp saker till det sista, utan faktiskt göra ett bra jobb. Så att jag slipper ångesten, den där som smyger på mig efter att jag har lämnat in tentan och som säger: "Du vet väl att du aldrig kommer att klara det här", eller "Trodde du verkligen att du skulle få ett G för något så uselt". Jag vill aldrig uppleva det igen.
    Så... Jag har utarbetat en plan för hur jag skall lägga upp pluggandet, jag har klivit upp tidigt bara för att inte känna mig så stressad (och för att vända rätt på dygnet igen) och jag har morgonte.

Kan det bli så mycket bättre?

Kommentarer
Postat av: TheSeaman

Shit vad många tentor ni verkar ha hela tiden! Jag har det nog rätt bra...

2007-02-14 @ 15:43:55
URL: http://theseaman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0