Välbehövlig handling

Efter mycket om och men tar jag mig iväg och handlar mat. Det behövdes. Mitt kylskåp är sällan fullt, men nu gapade det så tomt att min mage skrynklade ihop sig vid bara åsynen. Tio i tre anländer jag till Backaplan och tar det modiga steget att försöka hinna till Systembolaget innan de stänger tre. Inte för att jag ska ha mycket, bara en flaska vin att smutta på under nyårsnatten.

Det är en 20 meter lång kö utanför Bolaget. Skit, tänker jag... Men inser att om jag inte går dit nu kommer jag nog att strunta i det. Så jag ställer mig i kö. Och trots den oroväckande synen var jag inne inom 5 minuter. Tar min flaska vin, står i köp mindre än fem minuter och betalar sedan.

Chill helt enkelt. Lika kul var inte Coop, som som vanligt hade aplånga köer och slut på varor. *suck* Jag önskar att det fanns en bättre mataffär nära mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0