Prydlighetsanfall i sömnen

Det känns märkligt att vara vaken och pigg såhär dags på dygnet. Klockan hade inte slagit sex när jag öppnade ögonen. Att jag inte tog mig ur sängen förrän en timme senare är en annan sak. Det är en underlig känsla att gå ut på balkongen för den första morgonciggen och se att det fortfarande är mörkt i många lägenheter i husen omkring. Men så är det ju faktiskt helg...

Men jag undrar lite vad jag egentligen pysslar med när jag sover. Igårkväll när det var bedtime frös jag så mycket om mina stackars små fossingar att jag drog på mig tjocka sockar. De är fluffiga och lila och helt underbart mjuka. Så somnade jag, och imorse när jag vaknade låg sockarna bredvid sängen på golvet, snyggt ihop-parade. Mycket, mycket underligt.

I vanliga fall brukar jag bara ta av mig dem i sömnen, i sängen, och så hittar jag dem när jag bäddar morgonen efter. Men nu låg de där... Som om jag hade fått ett prydlighet-anfall i sömnen. Och jag har inget som helst minne av att jag gjorde detta.

Undrar vad mer jag pysslar med när jag sover, som jag inte vet om?

Kommentarer
Postat av: Hosanna

...är du säker på att du vill veta? *ler*

2007-12-17 @ 21:09:19
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Japp! Jag är helt säker... Även om jag kanske förtränger det när jag väl har fått reda på det. :-)

2007-12-19 @ 17:10:23
URL: http://charlyene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0