Den underliga vakenheten

Jag somnar strax före 10. På kvällen. Så tidigt har jag nog inte somnat på flera år. Det fanns en tid, för ca 4 år sedan, när jag somnade vid halv 11 varje kväll och gick upp 6 varje morgon. Den tiden är förbi. Men kanske den kan komma åter?

Zolpidem:et fungerar med andra ord utmärkt. Förutom att jag vaknar under natten. Flera gånger.

Första gången är klockan halv ett. Det känns liksom underligt att veta att man redan har sovit flera timmar då, jag som inte ens brukar ha gått och lagt mig vid den tiden. Så jag vänder på mig x antal gånger innan jag somnar om.

Andra gången är klockan halv 4. Underliga tankar snurrar i mitt huvud, jag känner mig nästan lite full. Eller magsjuk. Svårt att avgöra vilket. Svagt illamående, liksom.

Tredje gången är klockan 6. Då har jag alltså sovit i 8 timmar (med några avbrott). Nu kan jag inte somna om. Ligger vaken och tänker på hur skönt det är att ligga under ett varmt täckt medan kylan i rummet attackerar öron och näsa. Det dröjer en timme innan jag går upp. Vad spelar det för roll? Jag är ändå uppe minst två timmar innan jag normalt brukar vakna. Och det känns helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0