It's (really!) alive!

Var med Tildus på ultaljudet. Allt såg bra ut. Det var faktiskt ganska fantastiskt att se den där lilla saken i magen sparka omkring som en tok! Jag tror benhårt på att det är en pojke, men det är ju inte säkert. Men det såg så ut, om vi säger så... :-)
        Tildus är nu i 17:e veckan + två dagar... Ungefär. Det är ju inte direkt en exakt vetenskap, om vi säger så.
Hon fick med sig bilder hem, och det är ju alltid trevligt. Barnets huvud är nu ca 4 cm tvärsöver, vilket är normalt och bra.
       För ärlighetens skull måste jag ju bara erkänna att jag var på väg att börja lipa när jag såg den lille saken.

Träffade Åsa idag, en gammal polare från historian. Det var kul, jag sprang på henne på hennes jobb, så det blev lite stressigt, men vi skall fika imorgon förmodligen.

Annars har jag The Clash's Rudie Can't Fail på repeat och förbereder mig (mentalt) inför skolstarten genom att inse att imorgon måste jag verkligen betala kåravgiften. Fan vad jag hatar kåren. De är totalt meningslösa. Okej, inte riktigt kanske, men det borde verkligen vara frivilligt! De skyller på att de argerar som fackförening för en, men vem fan tvingas in i en fackförening????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0