Intressen in my head

Joe Strummer & the Mescaleros spelas och jag läser The Last Gang in Town. Ännu ett utslag av min vanliga tendens att dyka med huvud före in i ett intresse... som vanligtvis tills ämnet är uttömt och jag går vidare till något annat. Jag går dit min hjärna pekar mig med andra ord.

Kanske borde jag göra något vettigare med min tid, men faktum är att jag inte har lust. Jag har inte lust att påbörja kurslitteraturen innan kursen har börjat, jag har inte lust att gå och handla, jag har inte lust att överhuvudtaget röra mig.


Igår, när jag kom hem efter att ha fikat med Tildus, Anna och en jävligt irriterande tjej vid namn Lisa (som jag träffade för andra gången och som jag började avsky redan den första), hade de outdoor movie-night på torget i närheten av mig, vilket innebar att jag satt på balkongen och tittade på Al Gore's idiotiska film En Obekväm Sanning, fast jag kunde inte höra ett skit och nederdelen av skärmen doldes av ett hus. Men snacka om propaganda! Jag säger inte att det inte fanns sanningar i den, men ack, vilken vriden bild den visar.... Men jaja, det finns ju poäng att plocka på sådant också...

Idag regnar det. Varför kunde de inte ha move-night en dag som denna när ingen verkar våga sig utanför dörren utan ett jätteparaply?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0