Barndagar

Det känns som om hälften av alla kvinnor jag känner är på smällen just nu. Tildus mini-monster har en beräknad anländningstid runt slutet av januari/början av februari (har hon riktig otur föder hon på alla hjärtans dag!). Två inte så nära vänner fick sin för ett par dagar sedan. I träskets yttre kanter ser man magar överallt.

Och så den eviga frågan, som ställs till mig av både andra och jag själv: Vill jag ha barn? Svaret är ett solklart nej. Problemet är bara att man då (som kvinna) måste förklara sig. Som om det är något fel på en... Eller ännu värre: att det är en ungdomsgrej som man kommer att växa ifrån.

Måste ALLA kvinnor/tjejer vilja ha barn? Jag kan inte säga hur jag känner om 10 år, men det verkar ganska otroligt att jag skulle ändra på något som jag så benhårt tror på: JAG VILL INTE HA BARN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0