Tiger Army says: "FTW"

Igår var till stora delar en superbra dag. Matilda tränade inför Frihetliga Cupen. Det var mycket roligt att se, speciellt eftersom alla som spelade var i usel kondition! Jag fnissade åt dem och var glad att jag inte var med.

Sedan hem till Matilda för sminkning och hårfixning. Jag och Frugan drog och käkade, sedan hämtade vi öl i den hemliga källaren (Formus källare, där det av någon anledning alltid finns alkoholhaltiga drycker), åkte till Kungsparken och hängde lite sådär med våra öl. Matilda såg mest förvirrad och uttråkad ut, för det var för mycket människor.

image13

Jag fnissade hånfullt åt alla de "alternativa människorna" som alla såg likadana ut (svarthåriga, hög lugg och körsbärsväskor). Sedan till Sticky Fingers, där vi såg Deadline som var hyfsade. Vi väntade i vad som kändes som en evighet på att Tiger Army skulle komma på scen... Och fick öl spillda på oss, människor knuffade oss och det var allmänt varmt. Men så kom de på tillsist. Och var var bara underbart bra!

Tyvärr blev alla bilder man tog antingen dåliga eller suddiga eller både och, men:

image14

Det var det roligaste jag har haft på länge. Någon kastade öl på bassisten, vilket fick sångaren att försiktigt ställa ner sin gitarr och springa för att försöka slå ner vem det än var som kastade ölen! Matilda började bråka med en snubbe som stod i en Ozzy t-shirt och försökte verka cool medan han knuffade konstant på Matilda. Hans tjej fick gå emellan och rädda honom. Louise blev jättefull och skulle stagedive:a och blev nedknuffad från scenen av sångaren. Det var en märklig, men väldigt, väldigt, väldigt bra kväll!

Jag önskar att det fanns biljetter kvar till spelningen i Stockholm. Då hade jag fanimej åkt dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0