Första maj!

Jag dricker mitt te och tittar ut genom fönstret på det vackra vädret. Jag hoppas att det är lika fint på första maj, men det är väl inte speciellt troligt. Första maj är en högtidsdag för mig, man kommer ut och får skrika och demonstrera och titta hotfullt på bilister som inte stannar för demonstrationståget.

Jag måste dock säga att det finns en oproportionerligt hög andel som går med Syndikalisterna bland sociologistudenter. Kanske är det för att Syndikalisterna samlar den autonoma vänstern. Vårt tåg förra året innehöll 2500 personer och var Göteborgs största. Det kanske är dags att byta tåg, man vill ju inte vara som alla andra, eller hur?

I år skall jag vara demovärd. Det känns helt okej, allt jag måste göra är att gå i utkanten och ha en ful väst på mig. Kommer snuten och pratar med mig skickar jag Frugan på dem.

Jag ser fram emot det. Men först skall jag ta mig vidare i pluggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0