Att vara instängd

Natten mellan lördag och söndag pajjade vårt lås till lägenhetsdörren. Det har krånglat länge, så vi tyckte inte det var konstigt att nyckeln inte gick att vrida runt. Det brukar ordna sig. Frugan fick helt enkelt bara ringa mig när hon ville in (vilket var typ mitt i natten) och så fick jag släppa in henne, för naturltigtvis funkade det att låsa och låsa upp från insidan.

Igår fortsatte det att inte funka. Det är söndag kväll, dörren går inte att låsa från utsidan, dvs båda vi två kan inte lämna lägenheten samtidigt. Jag ringer jouren, de byter låset - till ett som inte passar med hyrensvärdens huvudnyckel! Vilket innebär att idag får jag ringa och be dem komma och byta mitt lås igen. Och jag kan fortfarande inte lämna lägenheten, för då kan ju inte någon annan än jag och Frugan som har nycklar, låsa upp utifrån för att byta låset!

Jag som verkligen ville komma utanför dörren tidigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0