Småsaker och irritation

Det är saker som detta som irriterar mig.

Det finns annonser som visas på denna bloggsida. En av dem som jag har stött på är följande

http://www.matchmaven.com/?action=397c0adc9e3b75a91f2c1f48966b79e6da097b03960e38cf

Om man följer denna annons kommer man till en sida som säger åt dig att du kan jobba hemifrån, du kan tjäna massor av pengar och det är jäääääätteenkelt. Redan nu är det ett irritationsobjekt, men det blir värre.

För att få reda på vad det är som man egentligen skall göra för att tjäna alla dessa pengar, ja då måste du fylla i bland annat din ålder, din e-mail och ditt för- och efternamn.


Tala om för mig hur detta inte kan vara oetiskt??? Förklara för mig hur det på något sätt är schysst??? Jovisst, jag väljer att inte fylla i dessa uppgifter, jag väljer att inte kolla på sidan. Det är min rättighet och jag utövar den. Men det jag vill veta är hur det går för alla de idioter som fyller i sina uppgifter! Förbinder de sig till något? Får de massor av e-mails som lockar dem? Rings de upp av företaget, trots att de är NIXade? Om något av detta händer, vilket inte är helt orimligt, anser jag att det är fel och det borde vara olagligt.

Jag irriterar mig på småsaker ibland. Men det sägs ju att alla stora saker består i grund och botten av små saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0