Okänd

Något fick mig att tänka på gamla vänner idag. Jag vet inte vad det var. Kanske var det snön, kanske var det bara det att det är så att jag försöker skriva en tenta och inte har en aning om vad jag skall skriva om som gjorde det, jag vet inte. Men något var det. Och så tänkte jag alltså på gamla vänner. Och jag insåg idag när jag tittade igenom gamla kort att jag har glömt namnen på en del av dem.

Tjejen på bilden nedanför var en vän till mig. Vi satt hemma hos henne och rökte, snackade skit. Gjorde inte mycket mest. Men vi var vänner och jag minns inte hennes namn.

Okänd
Hon är okänd.

Och detta skrämmer mig. Hur kan man glömma bort vad någon heter när man minns deras leenden, deras skratt, deras matvanor, deras tankar som de delade med sig av?

Är det jag som är glömsk eller är det så för alla? Att man glömmer bort saker som är viktiga. För namn är viktiga. Det är vår identitet gentemot världen. Att glömma någons namn är som att glömma bort den personen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0