Lugn

Klockan är 14:37 och tentaångesten har lagt sig. Det var bara lite tillfällig panik, inte något stort som inte gick att lösa. Tro nu inte att jag har faktiskt satt mig och skrivit klart min tenta, oh nej, inte jag inte. Men jag vet iallafall nu ungefär vad jag skall skriva. The rest is the easy part.



Så vad händer egentligen i mitt liv? Inte ett skit, eller massor, beroende på hur man ser det. Ikväll är det någon klubb på Henriksberg, jag har ingen som helst lust att gå, därför avstår jag. Jag skall stanna hemma och förhoppningsvis skriva klart min tenta, men det kommer säkert inte att hända. Jag är fruktansvärt lat.

Jag borde åka in till stan och köpa mig ett par vantar, men faktum är att jag inte har någon lust. Ingen lust till något alls. Mina böcker känns tråkiga, mina filmer på datorn uttjatade, min tenta tråkig (tentor blir alltid tråkiga när man vet vad man skall skriva) och min fru kommer snart att försvinna från mig så jag kan inte störa henne.

Så vad gör man? Lyssnar på Kafka på ljudbok och dricker varm jordgubbsdryck. Det är nog vad jag skall göra ikväll. Det blir ingen bal på slottet för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0