En plan.

Jag gick ut igår. Följde med M till Kelly's och drack tre öl. Träffade M's vän som var trevlig, de gick vidare till Henriksberg, det gjorde inte jag. Och när jag kom hem hade jag ett mail i inboxen från E. Och jag föll. Svaret jag skrev bestod av: Gnäll, gnäll, gnäll, förmaningar till E och just det - mera gnäll. Det är dags att rycka upp mig. Med rötterna kanske? Jag skall skapa lite struktur i mitt liv, jag tror att det är det jag saknar. Jag jobbar inte längre vilket innebär att jag dels har mer tid över att faktiskt skapa något, dels att jag inte har en konstant klump i magen. Jag kan koncentrera mig på studierna när jag behöver det, jag kan sätta igång projekt utan att känna att de fallerar pga tidsbrist.

Så jag har en plan. Den är inte direkt långsiktig, men den funkar nog för idag. Jag tänker inte berätta vad den är, den är hemlig och mystisk och inte direkt spännande. Men jag har en plan. Och jag skall fullfölja den. Tyvärr kommer den planen involvera att jag kommer att spendera pengar och det är aldrig bra. Men det får vara värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0