En bra dag

Det är en sådan där dag igen. Och denna gången menar jag inte en dag fylld av ångest och tvekan. Det är heller inte en dag fylld av väntan. Istället är det en dag av upprymdhet. Idag går Sveriges SAC-medlemmar ut i strejk. Min fru är ute hos dem nu och är säkert sönderstressad. :-)

Jag tar det istället lugnt. Läser och skriver och funderar. Och ikväll kommer ett av mina favoritnöjen - demonstrationen. Det är inte det att jag alltid står 100 % bakom (eller framför för den delen) det som jag demonstrerar för/emot. Men jag kan alltid sympatisera och jag kan alltid föra ett resonemang om varför jag anser att demonstrationer är viktiga. Dessutom är det ett utmärkt tillfälle att vara social.

Så nu, när klockan närmar sig ett, sitter jag fortfarande i pyjamas och morgonrock och har just avslutat frukosten. Kanske att jag skall handla lite senare, men det får jag se. Jag har inte bråttom, jag känner ingen stress. Och det är en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0