Bevakad

DN.se skriver idag att du kan kolla upp din grannes ekonomi. Jag har ännu inte helt fått kläm på hur det funkar, om man behöver personnummer eller om det går bra ändå. Ville bara påpeka det eftersom TheSeaman försöker skrämma världen till att inse att det är väldigt lite i ditt liv som inte går att snoka reda på.

Nu står jag i valet och kvalet om jag skall registrera mig på sajten som tillhandahåller tjänsten och  utnyttja systemet, eller om jag skall vara snäll och låta bli. Skulle jag vilja veta något kan jag ju faktiskt bara ringa Skatteverket och kolla...

Kanske man borde ta tag i att läsa Foucault och hans texter om övervakning????

Kommentarer
Postat av: TheSeaman

Du behöver bara namn och postort för att få reda på betalningsskulder på sidan jag länkade till.

2006-11-25 @ 00:49:08
URL: http://theseaman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0