Små saker blir stora saker

Jag har huvudvärk och ont i halsen. Men jag får väl skylla mig själv. Jag träffade M's intresseobjekt igår (Henning) och satt på Kelly's. Efter två öl och en drink var jag full. Detta berodde förmodligen på att jag hade svept detta inom loppet av en timme. Jag är inte van vid att dricka fort... Vet inte riktigt vad jag tycker om Henning, han var rolig, men väldigt sarkastisk. Och M var full som ett ägg.

Det var en ganska sugig dag igår överhuvudtaget. Skar mig själv för första gången på fler år. Inte djupt och inte mycket, men ändock. Det är ett tecken på att något är jävligt fel. Vet inte riktigt hur jag skall hantera mitt liv. Vet inte riktigt hur jag skall hantera mig själv. Jag gör saker fel - inte stora saker, men de lägger sig i mitt huvud och jag grubblar. Får dem att verka gigantiska.

Igår när vi stod utanför Kelly's och väntade på att M skulle komma ut så att vi kunde gå hem såg jag en tjej som jag trodde var min fru (samma frisyr och samma jacka). Jag ropade efter henne, men hon svarade inte, så jag drog tag i hennes väska (inför vakterna kan jag ju säga), och hon vänder sig om och jag upptäcker att det inte är min fru och vakterna bara blänger. Och jag skäms. Detta är inte en stor grej, jag var full och såg fel, men det kommer att rulla i mitt huvud fram och tillbaka och jag avskyr det. Varför låter jag dessa småsaker påverka mig så mycket?

Nope. Dags för mer te, så kanske halsen ordnar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0